Ondanks het feit dat het grootste deel van de bedrijven vandaag de dag al over een eigen website beschikt, zijn er nog steeds veel ondernemers die er bewust of onbewust voor kiezen geen website te nemen. Vaak geven zij aan dat een website geen toegevoegde waarde heeft voor hun business, of denken ze dat een website duur en teveel gedoe is. In dit artikel leg ik uit waarom deze opvattingen niet kloppen en waarom in 2020 letterlijk elk bedrijf baat heeft bij een professionele website.
Elke consument maakt gebruik van internet en de kans is erg groot dat ook jouw klanten je bedrijf eerst online opzoeken, voordat ze zaken met je gaan doen. Of je nu accountant, tegelzetter of architect bent, jouw klanten zoeken online! Dit betekent dus dat je klanten misloopt als jij géén website hebt en je concurrenten wel. Vandaag de dag verwachten klanten nu eenmaal dat ze online meer informatie over een bedrijf kunnen vinden. Vinden ze deze informatie niet dan kan dit leiden tot argwaan. Vaak wordt vervolgens gekozen om in zee te gaan met een bedrijf waarover zij vooraf wel meer te weten zijn gekomen op het web. Ik beweer niet dat je zonder een website geen succes meer kan behalen in 2020, maar wel dat je een deel van je potentiële klanten misloopt. Dit deel gaat in de toekomst alleen maar groter worden, aangezien jongere generaties steeds meer waarde hechten aan wat zij op internet kunnen vinden over een bedrijf.
Mensen hechten steeds meer waarde aan de mening van anderen. Bedenk voor jezelf maar eens hoe vaak je reviews van anderen gebruikt om een keus op te baseren. Bijvoorbeeld bij het boeken van een vakantie, het reserveren bij een restaurant of zelfs bij het uitzoeken van een film op Netflix. Als anderen iets positief beoordelen ga je er zelf van uit dat het wel goed moet zijn. Als ondernemer kan je hier op inspelen door reviews te verwerken op je website. Op termijn zul je merken dat dit zorgt voor meer vertrouwen bij je potentiële klanten, wat uiteindelijk weer resulteert in meer omzet.
Een website is als het ware een heel erg uitgebreid digitaal visitekaartje. Het biedt je klanten een laagdrempelige manier om voor het eerst met je in contact te komen. In tegenstelling tot een traditioneel visitekaartje kan je op een website erg veel informatie kwijt. Denk bijvoorbeeld aan foto’s en informatie van de door jou gerealiseerde projecten of foto’s van jou en je eventuele team. Zo weten je prospects alvast wie jij bent en wat je allemaal kan.
Met een website ben je 24/7 bereikbaar. Onze maatschappij wordt steeds meer een 24 uurs maatschappij. Dat betekent dat ook jouw klanten op zoek zijn naar informatie op momenten dat jij ligt te slapen. Dankzij de informatie die je verschaft op jouw website kunnen veel vragen al beantwoord worden zonder dat dit tijd kost.
Waar websites vroeger altijd duizenden euro’s kostten, zijn ze tegenwoordig een stuk beter betaalbaar. De mogelijkheden zijn eindeloos en het is zelfs mogelijk om zonder technische kennis een website zelf te maken. Echter is dit zonder de juiste skills een tijdrovende klus en is het eindresultaat vaak niet om over naar huis te schrijven. We weten allemaal, tijd is geld en je kan jouw kostbare tijd beter besteden aan de dingen waar je goed in bent. Het laten maken van een website kan vandaag de dag al voor erg scherpe tarieven en zonder dat het jouw veel tijd of moeite kost.
Zoals je nu wellicht begrijpt heeft dus ook jouw bedrijf een website nodig! Ben je benieuwd naar de mogelijkheden of ontvang je graag nog wat meer informatie? Neem contact op met Digital Duke en wellicht zitten wij snel samen aan een bakje koffie.